onsdag 19 oktober 2011

Prao - Dag 2

Första lektionen började kl 10 med historia, klassen har fått ny lärare som heter Peter.
Dock visste han inte att jag bara skulle bara vara där för veckan som praktikant, så blev lite pinsamt då när alla i klassen (inklusive mig) skulle presentera sig, men de gick bra.
Sedan blev det lunch och den nästa lektionen började 12.10 med Gehörs -Och Musiklära (MUIGEH01)
Där började vi med rytmik, som var faktiskt riktigt roligt jämfört med på korsavad, och efter det började vi med att sjunga toner, Läraren bad mig gå fram till tavlan och peka på tre olika symboler hur jag vill, och då ska eleverna göra ljuden efter det jag pekar på.
Sen slutade min dag, eftersom deras sista lektion var matte, och det är oftast ett enskilt arbete, men denna dagen var riktigt nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar